Tuesday, September 14, 2010

cerita 1st RAYA

CERITA Aku di rayA..

1st day...
adik aku kejut pagi sampai nk runtuh rumah2..sbb aku xley nk bangun...ngantuk giler babang r...tido lewat gak r mlm tu..bis.. ..siap2 mandi, aku tnye adik aku mne bju melayu rayer aku...dia ckp dlm keter...nk jd ke story, keter lak buat hal..kunci lus(x leh nk buke)..x penah2 hayat jadi ley plak wat hal tyme tu...pakai la aku bju melayu hitam ngan kain pelekat rayer (bju melayu tu bju no.7(no. seven) aku..kain pelekat tu sdare aku bg pinjam)...hampeh..ingat bg adiah.. hahaha... pakai la aku seragam tu ke masjid tuk semayang sunat hari rayer.. balik smyg.. beraya la aku ngan my family.. umah pertama aku g umah nenek( belah mak ) aku.. 2nd pun umah nenek aku (ni belah ayah).. 3rd pun umah nenek aku gak (nenek tiri belah ayah aku).. hebat tokki aku...wakaka.. pas smyang jumaat... aku,  adik aku, fiefie roshdi ( kakak ) ni ngan spupu aku..lutfi( lupi ) nme nye ngan 3 org mber seKg tu dengan berkenderaan kan motosikal g umah kwn lame kite dulu...tyme sekolah Durian Guling ..name die lili(aqli liyana)..b4 g, spupu aku msg dier..di ckp x de org..pegi2 umah dier punye la mcm supermarket ramai.. kat luar gak kitorang duk.. x de hal la tu.. tp ley gak aku mkn mee kari umah die...hahaha..best r..balik umah lupi.. tukar naik keter..g umah arfah plak, ni pun member aku sekolah DG ... 3 jam duk citu.. lebey dari orang jual ubat.. orang jual ubat pun da balik tyme tu..hoho ... ape x nye.. boleyh ayah ngan mak dier jenis celoteh..banyk ckp...jumpe aku ngan lupi  plak... memg mcm mee kuning ngan kuah kari tadi r beb.. kuang3~~ turun rumah dier..terus g umah mira(syarifah amira), pun mber DG aku gak.. hehe... kejap jer aku duk situ.. sbb agak lewat waktu itu.. balik umah tokki (belah mak) semula...mlm tu g umah sdra kat tok jiring... habis raya tu...kite2 balik.. sambung balik perjalan ke bulan..zzzzZZZzzzZZZ
to be continued...~~ :-D [smile always]

No comments:

Post a Comment