Saturday, October 30, 2010

pandang orang untuk pandang kita

sambungan citer sebelum nih...(ade kaitan r ... kot...hehe)dulu.. aku sonok sangat2... sonok dari skunk... sbb yg teman aku dlm tu si G... die senior aku dlm maya... aku hidup dlm tu sbb die ade... tp kn... aku  telah mbuat satu kesilapan!!...?? maybe... tp aku x tw ape kslahan aku... ni masuk bab sedey... satu ari tu, die x layan aku... buat mcm aku xde dlm idup die, buat aku t'pkir bnde yg buat dier jd gitu... die la...dulu... dier satu2 nye kwn aku.. yg pling rapat ngan aku... itu dulu... skunk mnjadi kenangan.. kngan yg sedey ...hehe,aku x ley nangis tuk pompuan yg ermmm..aku x ley nk pkse dia kwn ngan aku...aku da tnye die..nape die buat aku gini.. die cakp SERABUT NGAN AKU...kemas jwpn..pling kemas dlm  mane2 skima jwpan r.. tu la last conversation aku  ngan die.. aku try  mntak maaf ngan dier... mgkin dier x pndang maaf aku..kot.. aku pun x ley nk cakp yg bukn2 kat die...sbb hakikat nye...aku x tw nape masalah die.. mgkin mslh peribadi dier..aku x thu... n aku x daye dh nk thu..  aku pikir MUNGKIN ade kaitan ati n perasaan.. tp aku x layan bnde tuh..  pastu.. aku rase ok sket lpas dengar ceramah ustaz azhar...die ckp... btemu dan  bpisah tu adat.. sedey x guna gk... Allah nk suh pisah...pisah r... x ley lawan  takdirNya,aku redo... mungkin ksliapan aku tu x dimaafkan lagi... MANUSIA..  penuh  ngan ego... lawan same lawan x jadi...biar lawan sorang tolak sorang.. . baru xde selisih fhm...lastly... aku still ley idop..aku idop bukn tuk dier...aku pun x nk die idop tuk aku..aku belajar dari sesilapan, keperitan, juga dari pengajaran..jgn terlalu bergantung kepada makhluk... kerana makhluk x beri kita jaminan terhadap sesuatu.. mharap yg x pasti.. spt mnanggup di air yg keruh.. nk bising pun x guna.. menyalak cm  anjing...gunung x runtuh gak... sometime..silent can learn u..hehe...dop starang speaking..kesilapan org lain tu mgkin kesilapan yg kita ade..juga  kesilapan yg akn kita buat tnpa sedar after them.. hati2.. nk SOUND boley, berani tanggung r... hehe.... KITA BUAT DIA...BUKAN DIA BUAT KITA..kn4..

2 comments: